هزینه ترخیص کالا از چین


کشور چین یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان در دنیا است که محصولات آن علاوه بر ایران در کشورهای مختلف نیز به ‌وفور یافت می‌شود. این کشور در قسمت جنوب شرقی آسیا واقع ‌شده و به ‌عنوان یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای دنیا نیز به شمار می‌رود. تنوع بالا در محصولات، قیمت مناسب محصولات مختلف و... ازجمله دلایلی است که خریداران را ترغیب به خرید محصولاتشان از این کشور می‌نماید.
اگر می‌خواهید کالا را از چین به داخل ایران وارد کنید به ‌احتمال ‌زیاد این سؤال در ذهن شما ایجاد شده است که میزان هزینه مورد نیاز برای ترخیص کالا از چین چه مقدار است و براساس چه عواملی تعیین می‌شود؟ در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی در مورد هزینه ترخیص کالا از چین و عوامل مؤثر بر آن در اختیار شما قرار دهیم پس جهت کسب اطلاعات بیشتر و کامل‌تر با ما در ادامه همراه شوید.

آیا ترخیص کالا از چین به کالاهای خاصی محدود می‌شود؟

در ابتدا و قبل از توضیح مقدار هزینه‌های مورد نیاز برای ترخیص کالا از چین بهتر است شما را با کالاهایی که می‌توانید از چین به داخل ایران وارد نمایید آشنا کنیم. در مورد کالاهایی که از چین می‌توان به داخل ایران وارد کرد باید بدانید کالاهای وارداتی از چین  محدودیت خاصی ندارد و انواع مختلف کالا مانند دارو، لوازم‌خانگی، لوازم برقی، اسباب‌بازی‌های مختلف، وسایل تزئینی و... را شامل می‌شود. فقط مسئله‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که ترخیص هر کشور دارای قاعده و قوانین مشخصی است که شما باید در هنگام ترخیص کالا از چین قوانین آن را بدانید و ترخیص کالا را براساس قوانین مشخص آن انجام دهید.
لازم به ذکر است بدانید کالاهایی که از کشور چین خریداری‌شده به گمرک‌ها و مرزهای دریایی کشور مانند گمرک بندرعباس وارد می‌شود. بعد از وارد شدن کالا افرادی که در گمرک مشغول به کار هستند کارهای ترخیص کالا را انجام داده و کالاهای وارداتی را به انبارهای خریدار منتقل می‌نمایند.

عوارض گمرکی

یکی از هزینه‌هایی که در هنگام ترخیص کالا باید پرداخته شود عوارض گمرکی است. کالاهایی که از کشور چین وارد می‌شود با توجه به اینکه از چه نوعی هستند طبقه‌بندی‌ شده و با توجه به طبقه‌بندی آن لازم است عوارض مشخصی پرداخت شود که به این عوارض گمرکی گفته می‌شود.
همچنین بهتر است بدانید که علاوه بر عوارض گمرکی برای ترخیص کالا از کشور چین مجوزهایی با توجه به نوع کالا مانند مجوز بهداشت، مجوز هلال‌احمر و ... موردنیاز است که گرفتن این مجوزها نیز هزینه‌هایی را می‌طلبد که برای ترخیص کالا لازم است این مجوزها در کوتاه‌ترین زمان گرفته شود.

هزینه‌های موردنیاز برای ترخیص کالا از چین

هزینه‌های لازم و ضروری برای ترخیص کالا از چین به هزینه‌هایی گفته می‌شود که در زمان  ترخیص کالا لازم است پرداخته شود. این هزینه‌ها موارد زیادی است که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • هزینه موردنیاز برای حمل‌ونقل کالا از کشور چین به گمرک و یا مرزهای دریایی ایران
  • هزینه لازم برای انبار کردن کالاهای وارداتی از کشور چین
  • هزینه برای کارشناسی کالا باید پرداخت شود؛
  • هزینه‌ای که جهت تخلیه کالاهای وارداتی لازم است پرداخت شود؛
  • هزینه‌ای که به آزمایشگاه برای تست کالا باید پرداخت شود؛
  • و...


شما باید تعیین دقیق میزان هزینه‌های موردنیاز برای ترخیص کالا از چین باید با تمام هزینه‌های مورد نیاز برای موارد بالا آشنا باشید و با جمع‌کردن آن‌ها هزینه‌های لازم برای ترخیص کالا از چین را بدست آورید. اگر اینکار برای شما مقدور نیست  شما می‌توانید برای آگاهی دقیق از میزان هزینه لازم برای وارد کردن کالا از چین به کارشناس حمل و ترخیص کالا مراجعه و از ایشان درخواست کنید تا برایتان میزان دقیق هزینه را مشخص نماید.

آخرین مطالب
گیلدا تابان ایرانیان

شرکت گیلدا تابان ایرانیان G.T.I یک گروه چند ملیتی با دو دفتر در ایران و دفاتری در روسیه و سوئیس، که با سهامی برابر سازماندهی شده است. هدف از تشکیل این گروه دسترسی مستقیم به بازارهای بین المللی خاورمیانه برای تقویت تجارت قدرتمند غلات در منطقه ولگا روسیه است. این شرکت قادر به واردات گندم، جو، ذرت و سبوس گندم بدون واسطه به صورت محموله های 3000 تنی و ترخیص و تحویل در بنادر شمالی ایران می باشد.